Prowadząc firmę powinniśmy zdecydować się na wykorzystanie dostępnych form reklamy zewnętrznej. Jest to bowiem najprostszy sposób na to, by zwrócić na siebie uwagę osób potencjalnie zainteresowanych ofertą naszej firmy. W jaki sposób możemy to zrobić? Rozwiązania są dwa – możemy postawić na reklamę mówiącą sporo o naszej ofercie lub szyld.

Czym się różnią? To proste. Reklama zawiera informacje nie tylko o nazwie naszej firmy, ale również na temat jej oferty, aktualnych promocji lub cen. Często znajdują się na niej również dane kontaktowe. Szyld jest zaś rodzajem wizytówki, której rolą jest wskazywanie miejsca, w którym działa nasza firma. Najczęściej zawiera jedynie logo oraz nazwę firmy.

Co to jest szyld?

Szyld to jedna z podstawowych form reklamy i promocji firmy, która wykorzystywana jest od wieków. Szyld to tablica, na której umieszczona jest nazwa firmy, jej logo lub prosta grafika. Umieszczona najczęściej nad drzwiami firmy, której dotyczy. Szyldy wykorzystywane były od samego początku rozwoju handlu jako skuteczny sposób informacji.

Obecnie szyldy wykorzystywane są nie tylko przez sklepy, ale również inne firmy prowadzące działalność usługową, warsztaty, punkty obsługi i informacji. Są powszechnie wykorzystywanym rozwiązaniem, dzięki któremu znalezienie firmy, której usług szukamy, staje się znacznie łatwiejsze. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien zastanowić się nad zakupem swojego szyldu.

Gdzie umieszcza się szyldy?

Szyldy umieszcza się najczęściej na zewnątrz, na ścianie budynku, w którym znajduje się firma. Bywa również, że szyldy umieszcza się na stojaku w pobliżu firmy. Zazwyczaj są one przytwierdzone do ściany, bez haków czy wysięgników – na płasko. Od tej reguły mogą jednakże być stosowane odstępstwa, o ile nie ma ku temu przeciwwskazań. Zdarza się, że szyldy umieszcza się nie bezpośrednio nad firmą, a na ścianie, która znajduje się np. przy ruchliwej ulicy.

To jednak nie wszystko. Zdarza się bowiem, że szyldy reklamowe stosowane są również wewnątrz pomieszczeń i montowane np. na drzwiach prowadzących do firmy lub na korytarzu. W ten sposób szyldy montuje się przede wszystkim w sytuacji, gdy w jednym budynku znajduje się wiele firm lub biur.

Szyldy reklamowe – czym się charakteryzują?

Szyldy reklamowe pełnią nie tylko rolę informacyjną, ale również stanowią dyskretną i nienachalną formę promocji. Z tego właśnie powodu są chętnie wybierane przez przedsiębiorców. Na szyldach tego typu znajdziemy nie tylko nazwę firmy czy jej logo, ale również informację, czym się zajmuje. To rozwiązanie, które pozwala skuteczniej przyciągać klientów.

Szyldy reklamowe cechuje minimalistyczna forma i minimum treści. Nie ma na nich miejsca na szczegółowy opis oferty czy aktualnych promocji. Mimo to dokładnie mówią nam z jakim rodzajem firmy mamy do czynienia. Co więcej, szyldy, dzięki ograniczonej ilości treści, doskonale zapadają w pamięć, co jest ich dodatkową zaletą.

Szyldy reklamowe, a prawo.

Decydując się na umieszczenie szyldu reklamowego musimy wiedzieć jakie przepisy prawa nas obowiązują. W przypadku szyldów, które zamieszczone są na naszym własnościowym budynku – nie musimy się obawiać – nic nam nie grozi. Podobnie jak w przypadku większości nowoczesnych budynków, w których znajdują się firmy.

Sprawa komplikuje się jednak w przypadku chęci zamontowania szyldu na budynku będącym zabytkiem lub znajdującym się w turystycznej/zabytkowej części miasta. W takiej sytuacji musimy bowiem otrzymać zgodę od władz miasta. W tym celu należy złożyć wniosek do starostwa powiatowego, do którego należymy. Musimy określić w nim między innymi wymiary szyldu.

szyld reklamowy

Rodzaje szyldów reklamowych.

Istnieje wiele rodzajów szyldów reklamowych, jednakże ich podstawowym podziałem jest ten, ze względu na rodzaj materiału, z jakiego zostały wykonane. Obecnie możemy wyróżnić klasyczne szyldy drewniane, które charakteryzuje stylistyka utrzymana w klimacie retro, funkcjonalne i lekkie szyldy aluminiowe oraz emaliowane szyldy metalowe, które są bardzo trwałe.

Obecnie coraz częściej eksperymentuje się również z innymi rodzajami materiałów, takich jak pleksi czy tworzywa sztuczne. Dzięki temu każdy, kto zastanawia się nad zakupem szyldu, może znaleźć rozwiązanie idealnie dopasowane do swoich potrzeb. Tym bardziej, że szyld może mieć dowolne wymiary lub kształty.

Ile kosztują ?

Trudno jednoznacznie wskazać cenę szyldu. Wiele zależy bowiem od wymiarów, jakie zamówimy. Co więcej, wpływ na cenę ma również rodzaj wykorzystanego materiału, a także liczba znaków oraz wielkość symboli, takich jak logo. Cena każdego szyldu ustalana jest w związku z tym indywidualnie. Niemniej jednak, nasza firma jest w stanie zaoferować naprawdę atrakcyjne propozycje.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *